Planujesz zakup kominka? Sprawdź na co warto zwrócić uwagę

0
799

W niniejszym artykule sprawdzamy, jakie nowości na rynku kominków są przewidywane na 2022 rok. Między innymi przedstawiamy, jak mogą się prezentować ceny kominków oraz na co należy zwrócić uwagę przy zakupie

Kominek to nieodłączny element w polskich domach jednorodzinnych

Kominek poza ogrzewaniem domu, znakomicie pełni funkcję dekoracyjną. Wiele nowoczesnych metod grzewczych (np. ogrzewanie wykorzystujące promieniowanie podczerwone) nie wymaga zastosowania kominka. Mimo to jest on stałym elementem wyposażenia niemal każdego polskiego domu. Jest spotykany zarówno w tradycyjnie wyposażonych domach jak i w tych, które są wyposażone zgodnie z nowoczesnymi standardami.

Kupując kominek w 2022 roku warto zwrócić uwagę na zgodność z tak zwanym ekoprojektem

Przyszły rok na rynku kominków przyniesie taką zmianę, że zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego (zwaną potocznie ekoprojektem) nie będzie możliwe sprzedawanie kominków, które nie będą spełniły określonych za pomocą tej regulacji wymagań. Tym samym przymierzając się do zakupu kominka w nowym 2022 roku należy zwrócić uwagę na to czy kominek spełnia wymagania tak zwanego ekoprojektu.

Jak będą się prezentowały ceny kominków w 2022 roku?

Materiały budowlane w ostatnim czasie wyraźnie podrożały w związku z czym wiele osób z obawami patrzy na prognozy cen na przyszłość. Natomiast zakup samego wkładu kominkowego nie powinien wyraźnie się zwiększyć. Z reguły są to kwoty od 2,5 od kilkunastu tysięcy złotych w zależności od wybranego egzemplarza. Nieco mniej spokojnie można patrzeć na rosnące koszty pracy. W związku z czym można założyć, że usługa montażu może podrożeć chociaż o kilka procent.

Więcej na temat kominków (i nie tylko!) można przeczytać na https://polska-klasa.pl/category/dom-i-ogrod/

______________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.